~ CliCk mY HeArT ~

Tuesday, January 11, 2011

Pantai di Putrajaya

Story ni continue drp n3 semalam...dah lajak aku ke Pullman, aku pun tercari2 di manakah satu-satunya kawasan berpasir pantai di Putrajaya ni. Info ni pun aku dapat sebab ternampak pic pantai Putrajaya drp FB Perbadanan Putrajaya. 

Dah puas aku tinjau, tapi tak jumpa2 juga. Tu la org kata "malu bertanya sesat jalan". Aku dah cakap ngan en asben, selagi tak jumpa pantai tu, aku tak akan balik. Memang rasa tak puas hati . Lastly aku tanya ngan staf maritim kat situ. Yehhhh...dah jumpa. Kalau saper2 yg berhajat nak pergi kesana, pantai ni betul2 berada di dalam kawasan Pullman. Kalau korang dari arah terminal bot, teruskan berjalan ke arah kiri & akan melalui restoran terapung. Jangan risau, bukan penginap hotel jer boleh lalu sini, outsider pun boleh gak jalan2 kat sini. 

Masa tu tak sabar nak bawa Aiman pijak pasir. Aiman lum pernah mengenal pasir & pantai, cian dia hehe.
Bila dah jumpa wahhhh, bestnya. Tapi jgn la korang bayangkan mcm pantai PD pula. Pantai berpasir P'jaya ni   kawasan kecik jer. Ok la bg budak2 main, view  cantik, pasir pun putih jer.

Jom tgk aksi kami yg tergedik sopan di pantai


w/pun tempat ni kecik jer, tapi aku tetap suka
suka sebab ada pasir, 
suka sebab leh tengok tasik buatan yg ala2 pantai
suka sebab view yg cantik
aku tenang di sini
cewah.......berjiwang lak

Aiman pelik bila tengok pasir ni. Mula2 macam suka jer

Tapi bila kaki dah jejak pasir, mula la mulut dia bising
Mama ...batu ...batu..
adoiii......pasir tu dah lekat kat kaki & kasut 
Dia rasa semacam kot, geli2 jer
Cer tgk kaki dia yg terjongket, geli la tu


Bila dipujuk2, dapat gak kami berposing pelok2 camni


Aiman tak gedik pun, tapi mama yg terlebey gedikss
maafkan  je laa    *___*



.....puas hati....

22 comments:

~~*Lady Salwa*~~ said...

harus pergi terjah pas ni... memang tak tau pun kat ptrjya ni pun ada kawasan berpasir cam kat pantai... hehe

izan_cute said...

at least dpt jugak main pasir tepi pantai hehe...sekali lg biru itu buat akak menyerlah di celah pokok kelapak hehe

syariza09 said...

~~*Lady Salwa*~~

utk ank2 main ok la. erjah jgn x terjah :D

syariza09 said...

izan_cute

sib baik pokok kelapak itu bkn biru ..hehehe

MrS. F!zA said...

xblh jd ni kena gak p shoot sebarang 2 buat syiok sendiri.. cntik gila pasir tu..huhu

mamyharraz said...

yeayy mamy dah penah sampai sini =P

memang bestt kan..

-Sara- said...

ala besela tu klo part posing2 mak lg over dr anak! i faham perasaan itu..wakaka! :D

syariza09 said...

MrS. F!zA

mmg pun,cantik giler, putih gebus lg..

syariza09 said...

mamyharraz

malu ai...yg dluar p'jaya pun dh sampai cni...hehe

syariza09 said...

-Sara-

wakaka...ai pun tau, u pun sama mcm ai..ank biasa2 jer, mak pula lebey2 :D

Pn. Zana said...

wah. x tau la ader tempat cm ni kat putrajaya. hehe

syariza09 said...

Pn. Zana

hehe...ada. pasni leh bw ank main2 pasir kat ctu yer

hyazz said...

heran gak tu...boleh ler bwk ank beranak terjah nanti...

syariza09 said...

hyazz

boleh terjah....budak2 suka tu main2 pasir

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

WOW!!! santeknya...

hyazz said...

saya budak baru blajo..nti tunjukkan jale nyer yer

DiaUmaiNiNaz said...

salam singgah jelajah sini..

ehh suka sangat dinaz tgk pantai2 ni..xtahu plak ada kat Putrajaya...

nantikan entri jelajah ni pukul 12.00pm ari ni..insyaAllah.

syariza09 said...

diaumaininaz

pantainya kecik jer..leh la sejukkan mata ngan view yg cantikksss

DaddyDian said...

i dah sampai pullman.. tapi tak tau lak wujudnya pantai ni.. hehe.. nak kene check balik weekend ni~

syariza09 said...

daddydian

ok..weekend ni cer check balik. pantai ni tengah2 pullman, ke dlm sikit

Tuan Din said...

ooo kat pullman ada pantai ek.. tak pernah masuk sana...

syariza09 said...

Tuan Din

pasni kena cuba2 masuk la yer *_*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails