~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, September 23, 2010

3.30am....aku, en asben & @im@n di luar rumah

Awal pagi tadi @im@n wat hal. Bila tido asyik terjaga2 jer. Dah la aku tido pon dh lewat kul 2.00am sbb bersemangat melipat kain yg mcm gunung paksa rela. Baru jer nak mimpi, Aiman dh jaga, merengek2..adoi..dh bagi susu, dh tuka pampers..x nak juga tido. 

Dia sebut nak tgk tb (TV), tp bila bawa dia di hall tgk tb, tak nak pulak dah..nak dokong jer. Pastu mula la sakit sana sini, sakit telinga, sakit kaki.

Lastly aku bersuara pada en asben "kalaulah rumah kita ni rumah bawah (bkn apartment) dh lama srh bawa @im@n naik keta gi jln2...senang sikit dia nk tido".
En asben pon terus jer mengajak...jom la. Aku pon apa laie..trus tuka baju klawar kpd tshirt..bukannya per..kot2 en asben nk singgah kedai mamak sbb dia ada mengadu lapar. 

kredit: google


Dengan muka yg ala2 mamai (mengingau) aku pon kluar la jln2 di Putrajaya...huhu...kul 3.30 pg you. Mmg x der keta pon. Aiman pula segar bugar...asyik sembang pasal lampu banyak, bulan cantik la..bla bla. Dia tak tau mama dia ni mam mengembara di alam mimpi jer huhu.

Dari Presint 9, Kami ke Presint 4,3,2,8...Pastu en asben nak beli roti canai kt kedai mamak, time tu mana la ada. Dorang pon dh mula kemas2 nak balik. Jawabnya balik makan biskut je la. 
Lepas balik jln2, baru la @im@n senang tido. Trus aku masuk bilik & dia leh tido ngan sendirinya...tak yah nak pujuk2 lg.  Masa tu dh pon kul 4 lbh....adoi penat & ngantok.

Nak bangun pagi ni pon mmg la amat liat, sbb kesan ngantok awal pg td lom ilang. Aku jaga pon sbb dengar suara mak & bapa yg baru sampai dr Perlis. Tu pon adik aku yg gi amik kat Putrajaya Sentral. Esk bapa ada meeting kt KL & emak pon ikut la skali. Doarang dtg sini naik keretapi....dh tak larat nak bawa keta jauh2. 

Misi aku di waktu rehat ni adlh utk TIDO.......nak cover tido yg tak cukup tu

7 comments:

~~*Lady Salwa*~~ said...

Memang jenuh tahan ngantuk la kalau anak wat hal tak mau tidoq...

pernah gak merasa camtu..Tak pa, rehat ni tidoq puas2... hehe

hyazz said...

tido...jgn xtido...memang ngantuk tuuu

mrs_yus said...

awk, bdk2 mmg cmtu kn..meragam xkire mase..

syaqir slalu gk meragam awl2 pg cmtuu..tp xpenah lak terpikir nk bwk jln2 nek kete..hehe :)

syariza09 said...

~~*Lady Salwa*~~
Sib baik la ari ni ramai yg dok mai sembang2. Ilang sikit ngantuk
T/hari ni mmg wajib tidoq ^_^

syariza09 said...

hyazz
mmg pon. tgg masa je ni...huhu

syariza09 said...

mrs_yus
lps ni kalo ank meragam, cuba bw gi jln2..kompem lps ni tido lena

kak ina kl said...

salam..macam tulah kerenah anak-anak..jomlah join contest akak tu yer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails