~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, August 19, 2010

Ini jer yg sempat

Balik smalam pon dah kul 6.30ptg. Ni smua gara2 menyinggah kedai runcit ler. Sib baik nasi adik aku dah masak. 
Dia asyik sibuk dok tanya "akak nak masak per ari ni"...."ala kita masak jer rendang ayam & sotong goreng tepung"...."itu jer"..alaa kita tambah la apa2, telur dadar pun ok gak.B
uka peti ais, ada pula pekasam. Maka harus digoreng pekasam itu. Ekceli yang tu la pembuka selera. en asben pun dah beli ngan macam 2 kuih, cukup la tu. Kalau banyak2 pun bukannya abis.

Malam tadi weols berbuka ngan


Rendang ayam + Sotong celup tepung + Ikan pekasam (Perlis mari) + Sambal belacan (mmg dah siap blander simpan dlm peti ais) + Murtabak gemuk (beli kat Uniten mmg konpem padat & sedap, w/pun terhangit sikit)

**tak sempat snap sotong celup tepung....smua dah tak saba nak rasa..hehe**

3 comments:

hyazz said...

sempat gak tu...rajin toll

MRS. K said...

nak makan rendang tunggu raya la nampaknya.. takde sape nak buatkan! ahaks

syariza09 said...

hyazz
uiissshhh...sempat lg. Tapi jenuh bersilat juga la

MRS. K
La lambatnya nk tgg raya. Masak je lah. Buat rendang ni senang ajok, main campak2, then tgg kering jer. Da siap :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails