~ CliCk mY HeArT ~

Friday, August 27, 2010

Bln ni bersamaan tahun ni, aku akan "menguli"

Petang smalam, sesajer nak abiskan masa dpn monitor. Biorla org kata aku ni dah tembus monitor, janji aku dok diam2 kat tempat aku & tak kaco org.

Kepala aku ni ligat dok memikir. macam2 yg aku pikir. Salah satunya pasal kuih raya. 
Thn ni aku oder satu jenis kuih raya jer, tu pon kuih bangkit. Bukannya aku tak nak oder kuih2 yg lain, tapi mereka2 yg jual tak pula berjalan2 utk amik oder. Ingatkan aku sorang je yg senasib mcm ni, rupa-rupanya ramai juga kengkawan yg mcm ni... huhu ... sadisnya

Kuih tu amat amat diperlukan utk dibagi pada mak di kg & pada mil di KL. Aduhh pening kepala aku. Thn ni mmg la berhajat nak buat kuih. Tapi kalo nak buat tu mesti la yg senang & bajet rendah jer...Dah la buat kuih pon skali skala. Rasanya dah 3 thn aku tak buat biskut. Entah jadik ke tidak..jgn terhangus cukup la

Misi petang smalam, aku godek2 tenet mencari resipi utk buat kuih raya.
Bila dah sampai masa, korang tgk je lah kukis yg aku buat okeh

Ni baru proses pemilhan resipi yg terbaik


rasanya next week aku akan menguli doh
entah menjadi ke idak
jgn kukis  keras leh baling ke dinding udah ler

6 comments:

Ogy said...

chaiyok2.....kita bg semangat je....buat le lebih2 skit..anto kat kita..ekekek

syariza09 said...

bulesss...tapi kalo biskut tu dh tuka kaler itam2 sikit, nak ker? hehehe

~~*Lady Salwa*~~ said...

rajin syariza ye... chayok2... sal 'buat' kuih tunjuk ja... hehe

tak dak semangat nak menguli2 tahun ni... pastu beli kerepek, dah... hehe

nanti buat lebih2 sket na... hantaq mai kat rumah cheq... :)

syariza09 said...

~~*Lady Salwa*~~
tu semangat & azam utk thn ni (ye la tu). Buat tu mmg dah pasti, tapi tang "menjadi" tu yg lom pasti....jgn terkeras sudah ler

aiDieNa said...

Ya Allah rajinnyer buat kukis sendiri.. nak sikit boleh.. hehehe.. ;)

syariza09 said...

aiDieNa
thn ni terlebih rajin..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails