~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, July 22, 2010

Tak beli pon, cuci mata jerk

Sorry la nk story crita yg dh delay..hehe..x per kan.
Lepas hajat Aiman nak ke KLcici dah tercapai, kami ramai2 gerak pulak ke Kota Damansara. MIL ada beli rumah kat sini, tapi x pernah duduk pun. Rumah ni dah beli sebelum aku kahwin lagi.Siap dah buat kitchen cabinet lagi. 
Tapi MIL x duduk sini sbb  dah selesa ngan rumah Kg Baru. Ye la kat sana kan mcm2 ada. Kami ke rumah ni sbb MIL dah janji ngan org yg nak baiki rumah tu. Rumah MIL tu beli ngan PKNS. Bukannya nak mengata tapi nak kata jugak la, rumah x duduk lagi, tapi lantai dah terkopek sana sini. Org kata simen tak cukup, sebab tu la lantai masuk angin, then tiles pun leh tercabut. 
Che asben pula bg cadangan suruh tgk contoh2 tiles kat Houz Depot

Bagi aku, kalo stakat nak tgk tiles better gi kedai yg jual tilesdi  tepi jln , lg puas ati. Tapi aku tak nak la buat bantahan terang-terangan nanti mama prasan pulak. Aku pun senang utk diamkan diri jer. Ikut suka depa la. So, we ols pun terjahlah ke sana. Sib baik x ramai org, parking pun senang. 
Kan aku dah kata, x der satu barang pun yg kami beli. Jalan...jalan...berenti..belek-belek...jalan lagi...pusing2...pastu balik..hmmm

Tak banyak design tiles pun yg ada kat situ. Tapi tempat ni mmg smua ada laa, cakap jer nak apa..tv,..peti ais..pintu rumah...meja makan, katil, kabinet, grill..paip yg mcm2 bentuk..shower..pendek kata macam2 ada. rasanya dalam sejam jer kami kat sana

**MIL berkenan ngan tilam ni, katanya baik beli katil yang ada tilam kat belakang. haaa...aku mcm x paham jer ngan apa yg dia kata. aku tanya, tilam apa ma? tu..tilam kt kepala katil tu..hmm mcm katil aku la tu**dia suruh adk ipar (nak kawin next year) beli yang ni.. tapi bila tgk harga yg ribu raban tu baik lupakan jaa..cari ja kat kedai perbot yang lain
**adk ipar dh testing duduk kat tilam empuk ni..testing..testing**




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails