~ CliCk mY HeArT ~

Wednesday, May 12, 2010

Pemanis di pagi hari


Petang smalam aku baru tahu pagi ni ada farewell 4 ross...Ari ni dia last day, pasni dia  nk bertuka ke IPD, Batu Gajah , kiranya balik kg ler. Hmm...sedih gak ler bila nak berpisah ngan kawan2. X dapat lagi jumpa ngan Khyrin yg semakin mulat tu.
Tringin pulak nak wat Karamel, pagi2 makan karamel ok ker???lantaklah.. Kat rumah dah ada telo sepapan, gula sepaket yg belum buka, esen vanila pun ada lg..ok la tu. Blk opis. pesan siap2 kt asben beli susu cair 2 tin niatnya nak wat 2 loyang. dia tanya nak wat per? Nak wat karamel, esk ada jamuan utk Ross. Tetiba jer dia ckp ..mlm ni Aiman, leh la kita makan karamel. Glupppp..sentap aku, x terpikir pulak nak wat 3 loyang. Hmmm kalo camtu..abg kena ler beli susu 3 tin yer, 2 tin x ckp tu.
Malamnya aku rasa mcm gastrik & pedih ulu hati. Padahal t/hari & ptg aku dah pau makan makanan org yg kursus kt tempat aku. Aduss..x per la jap gi la aku wat projek tu, tido kan Aiman dulu & rest kejap bg hilang sakit tu. Kul 11pm baru terjaga, tringat pasal niat nk wat karamel tu. Apa lagi..mulakan projek ler. Nak wat tu senang jer. Masuk jer dlm blander. Tapi yg nyampahnye biler nak wat gula hangus..mmg ada yg terhangus & terhangit pun, yg tu aku dah buang. Takkan nak jamu ngan yg hangit pulak. Masalah lain pulak timbul, loyang x cukup. ada satu jer yg bulat & besar. pasni wajib ler beli loyang lagi. Terpaksa la guna mangkuk kaca 4 segi. gedebuk gedebak kul 1am aku tido, x sempat nk wat utk asben.Pagi ni bila bawa opis, yg mangkuk kaca tu pula separuh masak may be sbb mangkuk tu tinggi sangat kot. Terpaksa la bawa balik & kukus smula rezeki asben & Aiman
Sorry la kawan2..x cukup pula. nanti kalo ada rezeki ai buat lagi yer.
Silalah jamu mata yer :-)



 Jamuan xpress

EO suruh aku wakil utk bg hadiah ni drp weols - Pentadbiran (yg lain2 tu jgn jeles yer)
Sayonara Ross

Jom buat aksi gediksss


**thanks pd Ogy sbb jd photographer..I cilok pic dr FB  yer**

2 comments:

aiDieNa said...

Hmm.. samer lar kita.. tetiap kali buat karamel part paling tension part gula tu.. payah tul nak menjadi.. kalau hangit.. mmg kena buang jer.. kalau pakai jugak.. kompem tak sedap.. huhuhu

syariza09 said...

betul2
ha...ha hanya mereka yg pernah buat jer yg tahu susah payah nk buat gula angus tu :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails