~ CliCk mY HeArT ~

Monday, July 7, 2014

9 ramadhan

Sekejap jer kann......gedebuk gedebak dh 9 hari kita berpuasa......Alhamdulillah
Di bulan puasa ni jadual saya pon dah berubah
Sekarang masuk kerja pon dah kul 8, blk kul 5...dulu masuk 8.30pg...Mengah gak pagi2 kejar punch card..terpaksa la nok..Tu pon sampai rumah kul 7pm. 

Tu kira ok la sbb dapat tumpang kawan sampai ke stesen LRT Cheras. Kalo dia tak der, terpaksa la aku tgg teksi. Pastu teksi tu la yg antar spai ke stesen LRT.  Tapi mmg seksa la nk dapat teksi bulan posa ni. Pernah skali spai rumah kul 7.40, gara2 susah nk dpt teksi kt opis huhuhu...sadis

Cepat2 masak nasi, grg sayur, grg ikan ke, grg telur ke. Kiranya balik keje tu, cuma masak lauk tambahan jer lah.Lauk utama aku dah masauk waktu sahur...Sehari 3 jenis lauk dah le. Dah keje jauh camni kena la wat jadual camtu...takkan asyik nak beli lauk jer kann...x smua yg ada jual tu kena ngan selera kami. Cumanya aku akan bli bila aku tahu aku akan spai lmbt, terpaksa la bli nasi yg ada set.

Kuih muih mmg en asben akan bli sbb dia suka mkn kuih masa berbuka.

Si kecik Aiman pulak baru belajar berpuasa, baru 6 tahun. Puasa yang yok jer la..Kat sekolah mmg tak der makan-makan, tp blk sekolah mmg dia sakan belasah...lam keta lagi dia dah makan2,,lapar sgt la tu dr pagi tak makan. Petang baru jumpa makanan. Tak perlah Aiman, belajar2 puasa dulu yer...tak dapat puasa penuh, puasa sekerat ari pon ok.

Petang ni lega sbb en asben leh amik kt opis. Dia EL ari ni sebab Aiman hidung berdarah pulak kat sekolah td.

Ok la uols...sejak dua menjak ni blog mmg jarang berupdate..lumrah la kan...dulu rajin, skrg malas. 
Selamat berpuasa, selamat berbuka, selamat membuat kuih raya..nanti kita sembang2 lagi yer ...bye

Jamu mata ngan juadah 1 Ramadhan


Kari ikan geruk-geruk
Ikan percik
Pecal sayur

Kuah pecal ni saya beli ngan kawan,  mmg sedapppp sgt..anak branak suka
Aiman sampai hirup kuahnya
Asben plak masa sahur pon masih mintak nk mkn pecal





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails