~ CliCk mY HeArT ~

Friday, November 4, 2011

Udah bertahun2 x blk kg beraya ...

Betul...x tipu..sblm kahwin & selepas kahwin, rasanya dah lama aku tak balik kg masa raya haji ni. Aku sendiri tak ingat bila last aku balik raya haji kat Perlis...dh lamaaaa sgt.


Kalo sblm kahwin dulu, aku raya kt umah abg aku ja, pas kawin pula aku raya kt umah mil d kg baru jaa. Lagi pun slalunya raya korban ni slalu jatuh tengah2 minggu...jadi cotinya x panjang. Ujung2 thn biasa la, cuti sendiri pun x banyak dah. 


Thn ni lain ok. Aku balik raya Perlis. Sbenarnya berbelah bagi sama ada nk blk atau tak. Tapi bila mak ckp thn ni dia ada buat korban & abg pun ada buat korban & aqiqah ank dia, hati mula memberontak utk balik. 




Bkn blk tu semata2 nk amik daging, tp sbenarnya nk rasa kemeriahan bersama2..Mak pun dh brp kali tanya & dia sendiri pun ada ckp yg mak x paksa utk aku balik. Tapi sbg anak aku tau, mak mmg mengharapkan aku balik,. Mak kata kalo aku balik, leh gak tlg2 buat kerja. Tu tandanya mak sayangkan aku kann (*_*)...w/pun menantu2 ada, ank kesayangan ttp dicari...hehehe prasan jap.


ok lah uols...esk pagi2 lam kul 7am aku blk ke Perlis...Harap2 leh la kuar awal, malas nak bersesak kt jln. Selasa ni may be amik cuti (nampak sgt lom apply)..lagipun masa tu nursery pon coti lg.


bye...bye..uols...Selamat Hari Raya Aidiladha....

5 comments:

Ayen... said...

Selamat hari raya aidiladha dari Ayen dan berhati2 di jalan raya sewaktu pulang beraya di kampung....

mamyharraz said...

lembu kt pic tu kalau dibuat korban mmg marveles!sbb sihat gebu hehe

anak sendiri dgn menantu lain anak sendiri mak tak segan2 nak suruh itu ini :) mesti mak awk bahagia sbb raya haji kali ni dpt raikan sama2 ;)

salam aidil adha utk sy sekeluarga.

Papa Mifz said...

papa tahun nih rayo haji kojo...

selamat hari rayo haji yer...

Yan said...

akak pun sama dah almost 10 yrs tak balik kg for raya qurban. Mak abah yg mai sini.

Fara said...

selamat hari raya...
balik leklok...moga semuanya selamat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails