~ CliCk mY HeArT ~

Friday, October 7, 2011

Dia minat, kitapun kena minat juga....

Apa yang penting..........kerjasama.
Kalau tak nak gaduh2, masam2 muka, apa yang suami minat, kita sebagai isteri pun kena minat juga walaupun terpaksa

Ari ni nak citer pasal minat @ hobi en asben. Ini adalah salah satu ngan apa yang dia minat & suka. En asben ni sukakan muzik dan lebih suka bermain gitar. Tak kira siang @ malam. Tapi takder la tengah2 malam, nanti apa kata jiran pula. Kiranya kalo sehari kat rumah tu tak dengar bunyi gitar mmg ada tak kena la tu..sama ada tuan gitar sakit atau gitar tu yang sakit...hehehe.

Cumanya en asben kalo main gitar dia leh main gitar jer, dia x leh nyanyi semasa main gitar, kalo nyanyi gak trus ilang fokus. Sbb tu dia tak leh jadi artis, kalo tak leh wat konsert ngan Yuna...hehehehe aku gak yg gigit jari. Slalunya kalo aku free, dia main gitar & yg jadi vokalis tentunyalah aku & backup singer pula Aiman (dengar sore Aiaman hu ha hu ha). Dalam n3 berlagak artis ada aku citer kisah ni :)

Baru2 ni bertambah pula gajet en asben.

aku pon tak tau apa nama benda ni. Yang aku tau cara guna ni, ko kena pijak2 kt petak2 tu.
Kiranya sound gitar tu lbh sedap laaa...nyaring gitu, nk ala2 muzik nirvana pun ko leh buat. Semuanya boleh laras. Alat ni pon leh rekod sound gitar yg kita main tu.
Yang paling aku pasti, Aiman pon dah pandai pijak2 benda ni ..opppssss yg tu aku mmg tak bagitau abahnya.....hohohoho


Yg ni mmg dah lama beli. Yg ni pun aku tak tau nama betulnya, yg aku tau ni speaker gitar, cucuk jer wayar, nanti berdengung la bunyi gitar tu, yg ni pon leh laras.


kan dah cakap.....balik keje terus mula menggoreng. Baju pun tak sempat2 buka.
Si isteri menggoreng di dapur, si suami menggoreng di luar

Mama & abah menggoreng, Aiman melayan kartun.

Layan jer lahh apa yang menjadi minat suami kita selagi minat tu tak memudaratkan keluarga. Kalo minat yang positif leh la layan, kalo yg negatif tu cepat2 la padamkan.

Cuma satu jer yang aku pesan pd en asben, minat macam manapun, famili perlu diutamakan




13 comments:

mamyharraz said...

layan jelah dah minat dia kan..mesti suami awk lagi hepi bila isteri yg comel ni menyapot dia :)

hobi ni mcm2..kira ni oklah hobi yg dia buat kt rmh..jd taklah keluar kita pun tak bimbang.

ehem!nnt bohlah video kt sini boleh kita dengar sesama ^___^

MRS. K said...

wahhh... retisss! nak otograp!

-Sara- said...

uii dasat gak cik asben awk ni punye minat kt muzik ek..sume gajet die ade :)

Mama Gee said...

leh laaa buat group music depaa ni...heheee

eima said...

wahhhhhhhhhhh pas ni leh buat band pastu amik projek kat kenduri2 ..masyuk masyuk ...

syariza09 said...

mamyharraz

kalo dia dok rumah, rasa legaaaaa sgt...

toksah dengar la, nantii jatuh cinta pula ngan sore I.....hihihihi

syariza09 said...

MRS. K

i jeles

syariza09 said...

-Sara-

dh minat mcm tu la jadinya

syariza09 said...

Mama Gee

tu arr...buat band putrajaya

syariza09 said...

eima

kenduri skrg ramai pakai MP3

ieda said...

owww minat nie rupenyaaa ...
ekekeke layan je dikkk , janji dia suke kan :)

MrS. F!zA said...

wowieee..mmg minat sgguh ni main gitar smpi kumpul byk gajet..cikgu tu minat gitar je tp koleksi lain tkdak lah..

~izan~ said...

bagus ni kak,asben akak berbakat!~

asben izan main gitar kapok je kak hehe...akustik gitu haha.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails