~ CliCk mY HeArT ~

Wednesday, January 12, 2011

Kapur ni bukan utk suka2 conteng

Nie bukan kapur utk anak2 lukis yer. Tapi kapur nie utk hapuskan laluan semut.
eh....uols paham ker maksud laluan tu. 
Macam nie, kalo kat dinding kan kdg2 kita nampak semut berbaris panjang jer, kita ada ker tak ada ker, semut2 tu buat derkkk je. Aku mmg geram kalo tgk semut yg degil ni, dah tenyeh2 ngan tisu & kain, tp semut tu still berbaris kt ctu gak.
Now dah ada cara baru. Aku guna nie

kapur berubat
kalo ikut gambar nie sesuai gak utk lipas, tp aku lbh banyak guna utk semut
kalo lipas tu, aku pakai spray jer....x larat nk kejar lipas haaiihh
Slalunya kapur ni banyak di jual di pasar malam
Tapi yang ni aku beli kat pasar Chow Kit - 3 kotak RM5


sila fokus pada benda yg aku pegang, bukan fokus pd tanganku yg gebusss iteww
ni la rupa bentuk kapur tu, dulu2 dia wat bentuk kapur tulis, kurus2 je
skrg nie dh lain sikit pesen, lebar2 pula




kat mana ada semut, kat situ la aku conteng
mana2 semut yg tak sempat lari tu, mati kejong bila kena ini ubat
kesudahannya kawan2 yg lain dah x brani berbaris kat situ


mcm la semut tu tak reti berbaris kat lain kannn

20 comments:

MrS. F!zA said...

senangnya cra penggunaan dia..mau try la..kt umah byk sgt semutttttt

-Sara- said...

oo mcm tu plak ek..xpenah tgk plak kapor ubt nii,hehe

tp cm syg je nk conteng dinding ngn kapor tu :D

MRS. K said...

i pakai serai wangi tu.. huhu

aiDieNa said...

Ada kapur nie kat umah.. mak bagi maser memula kawen dulu.. sampai sekarang tak pernah cuba.. pastu terus lupa.. hehehe.. nie dah ingat.. nanti nak cari balik lar.. mana p nya kapur tu..

nora said...

baru tau kewujudan kapur ni

syariza09 said...

MrS. F!zA

try ler...mmg mujarab

syariza09 said...

-Sara-

alahai Sara...I x sayangkan dinding sbb ai menci tgk semut yg berjoget2 kt dinding tu tau

syariza09 said...

MRS. K

serai wangi yg ketul tu ker, b4 ni ada pakai tp x bkesan pon
kalo yg jenis cecair tu lom biasa pakai, tp mcm leceh jer

syariza09 said...

aiDieNa

alamak! lamanya...ada lg ke tu

syariza09 said...

nora

sharing is caring =)

mamyharraz said...

bestlah byk info dpt awk share kt sini :D

IeDa said...

wah.. xpenah tgk pon kapur ni..

~~*Lady Salwa*~~ said...

cam bagus je ni... nak kena try gak la... kat rumah memang ada semut... kalau ada menda manis tumpah lagi la banyak...

syariza09 said...

mamyharraz

hehe...utk kebaikan bersama

syariza09 said...

IeDa

kedai2 biasa mcm x der je jual ni, tp psr mlm mmg selalu jumpa

syariza09 said...

~~*Lady Salwa*~~

geram jer tgk semut kann.....harus dibeli nie

~Siti Hajar~ said...

rmh kite pn byk semut, tp kite guna spray je, tp esok ada blk semut2 tu, nk try kapur camtu gaklah...nti update yer tgk kesannyer..

ermmm...kata beli 3 kotak RM5. meh pos cni 1 kotak kasi kite try...pastu kite update plk ok ke ko..hehehe...lawak je k..

syariza09 said...

~Siti Hajar~

mmg dah slalu guna pun kapur ni, mmg mujarab

pssttt...meh sini address =)

hyazz said...

az...klu ya pakai mesti sekejap jer dah abis...semua tempat nti ai kapurkan...hahahaa

syariza09 said...

hyazz

x per, kalo dh abis, beli yg lain wehhh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails