~ CliCk mY HeArT ~

Wednesday, April 28, 2010

Al-Fatihah

Al-Fatihah

Allah lebih menyayangi nenek.

Sblm nenek meninggal, dah 3 minggu aku x pergi rumah MIL (nenek stay ngan MIL) sbb time nak pergi tu anak demam. Kebiasannya 2 minggu skali aku akan ke Kg baru (rmh MIL). Trasa lama sangat x sembang ngan nenek. Nenek pun sblm ni dah x leh jalan & duduk , terpaksa berbaring jer. W.pun berbaring nenek masih sihat, rancak bersembang, leh tgk tv, makanminum. Tapi ari Khamis last week, adk ipar dah call katanya nenek dah x mau sembang2, makan pun dh x berapa lalu..sedihnya. Ari Sabtu ari tu aku gi ziarah nenek..nenek dah x brp sihat, kurang bersembang ngan aku..tapi dia leh lg mengusik pasal Aiman..sejuk ati aku.
Ahad malam adk ipar dh call katanya nenek dah uzur, tp katanya x yah lah ke sana nanti aper2 hal dia call. Asben dh nangis2. X sampai ati aku tgk dia camtu..ye la dia membesar ngan nenek, mesti la very close. Mlm tu juga aku ke Kg Baru & bermalam di sana, Isnin aku EL. Ari Ahad nenek dah x sama mcm ari Sabtu..sedihnya aku tgk dia. Isnin aku tgg nenek d rumah sbb MIL kluar jap ngan asben. Aku cuba borak dgn dia, tp dia dah x larat lg nk borak. Malam tu aku terlalu sedih tgk keadaan nenek, nafas dia dah tercungap2, tangan pun x dah leh angkat, mata pun dah semakin kecik, keadaan dia dah x sama ngan waktu pg td. Mata aku asyik berair jer tgk keadaan nenek. Ya Allah Ya Tuhanku, jgnlah kau seksa nenek lagi, biarlah dia pergi dalam keadaan tenang. Aku x sanggup lg tgk keadaan dia camtu.
Ari ISnin 26 April 11.45mlm akhirnya nenek (84thn) meninggalkan kami. Air matanya berlinang kerna hasratnya untuk berjumpa cucu sulungnya tak kesampaian...

Nenek
Walaupun baru 8 thn Ija bersama-sama ngan nenek,Ija rasa rapat sangat ngan nenek. Nenek suka bersembang, crita tu crita ni. Banyak benda2 baru yang yg Ija belajar daripada nenek. Sronok bila tgk nenek melayan karenah cicit (Aiman) yang nakal tu. Sejuk jer ati Ija..Tapi smua tu kini tinggal kengan..
Nenek tetap terpahat di hati

Semoga nenek aman di sana & ditempatkan di sisi golongan orang2 yang beriman.
Amin

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails