~ CliCk mY HeArT ~

Wednesday, February 3, 2010

Jln2 Amal

 Ari Sabtu ari tu aku follow MIL ke rumah2 anak yatim. My MIL ni baru jer pencen last week, jadi dia  berniat nak sumbangkan brg2 kt beberapa rumah kebajikan ni. Jom follow

1.  Rumah Kanak2 Tengku Budriah, Cheras








2. Rumah Anak2 Yatim, Tmn P.Ramlee, Setapak

Masa ni aku x dapat masuk sbb kena temankan Aiman tido dlm keta

3. Rumah Sinar Salam, Lorong Haji Taib

masa dah samapai tempat ni, sib baik la Aiman dah bangun. leh la ikut dorang skali.


Bila aku masuk ke sini, aku rasa sebak bila dengar penerangan dgn salah sorang petugasnya. Rumah Sinar Salam merupakan rumah perlindungan Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan & Yayasan Rupa2nya rumah ni berlainan sikit dr rumah kebajikan yg lain. Penghuni2nya  adlh gol. wanita, mak nyah, terpinggir yang terlibat ngan masalah penyalahgunaan dadah, pelacuran, hamil luar nikah, x det tempat bergantung dan x der tempat tinggal mereka yg tlibat . Masa aku gi tu ada la sorang baby yg ditinggalkan maknya di luar rumah ni. Ksian tgk keaadan bb ni yg kurang sempurna cam org lain. Menurut doc umurnya x lama. Tapi alhamdulillah umurnya masih panjang skrg ni bb dh pun 9bln. Insyaallah may be MIL akan ke sini lagi nak bg sumbangan pampers lak. Petugas tu ada cakap  x ramai yg sumbangkan pampers


(pic bb ni aku amik kt website JAKIM, ari tu x sampai ati lak nk amik)



Cukuplah jalan2 amal utk kali ini.

Rupanya rumah ni dkt ngan tempat plaza borong terbesar. hui..best ni. Nanti nak dtg sini, leh la borong brg2 ngan harga yg plg murah

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails