~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, August 13, 2009

Berkampung di Bukit Kiara


Agaknya apa la yg bkampung di Bkt Kiara tu. Sebenarnya bkn berkg, tp aku gi seminar di INTAN Bkt. Kiara. Ramai gak la kwn2 aku yg dtg seluruh M'sia, lbh krg 500 org. Tp ada jugak member yg sms aku katanya dia x dtg sbb takut. Ha.....takut? Takuut apa? Takut H1N1. Emmm...pasal ni, aku pun takut jugak tp tawakal ajelah.

Biasalah, kalau gi mana yg berkaitan ngan keje mesti la aku gi ngan asben aku. Senang sikit, satu
arah. Sama2 berseminar. Aku cuma x suka tempat ni sbb jauh & jln nak gi ke sana pun jam. Next time cuba la buat di Putrajaya jer. senang sikit.

Bila dah seminar camni, biasalah masing2 asyik bcakap jer. Sape2 yg asyik bercakap je, x pandai buat lawak alamatnya ramai la yg tido termasuk aku. Dah la dok di tengah2, pastu lampu pun malap sikit, tahu2 jer kepala aku dah tersengguk2. Kalau ada org tgh amik gambar masa aku tido tu, nasib la. bila dah ngantuk camni, mula la aku amik pic sendiri, mesti org sebelah aku pelik knp la aku ni asyik bergambar jer. Lantakla, janji aku x ngantuk lagi.

Aku suka segmen ni, pasal dlm talk tu dia ada masukkan crita Mr Bean. paham2 je lah kalau mr bean buat lawak, terus celik biji mata.
Masa forum ni pun aku suka sbb ada Dato'Yeow (JPA). Sape2 yg pernah tgk video taklimat JPA pasal pencen 58 thn, mesti korang tahu pasal dia ni. Dulu masa aku tengok vidoe tu pun, aku rasa wah...berkobar2 org ni bckp. Tup..tup jumpa pulak kt seminar ni. Dia ni klakar la. Aku suka nengok dia bcakap, mmg fasih Melayu. Bahasa2 yg dia guna pun mmg best. Bila bcakap, mmg bersemangat & suka menggunakan perkataan ghairah..Cthnya..ghairah bekerja..ghairah mencari ilmu..ghairah itu..ghairah ini.

Masa ni mata aku dah x leh tahan lagi. Ucapan perasmian oleh KP aku terlalu panjang, kiranya 2 jam jugak la dia bcakap. Dia pun ada bagi tau ucapan dia terlalu panjang. Sapa la yg buat teks ucapan tu.

Masa ari kedua, majoriti yg dtg smuanya pakai mask. Aiikkkk...peliknya. Rupa2nya ada org yg dah kena. Alamak mana nk cari mask ni. Pada peringkat awal tu akupun x pakai. Takut gak. Pastu bila dah dpt mask akupun pakai. Bila smua org dah pakai mask, mcm kat hospital la pulak. Smua jadi doc bedah. Bila bergambar pakai mask, nampak lawa la pulak..he..he. Mata jer yg
nampak..
Bila dah sampai upacara penutup, lega smuanya. Masing2 x sabar nk blk termasuklah aku.
-TAMAT-

4 comments:

ibuhaikal said...

yea..akak dah balikkk...

aiza said...

Apa khabar Dr. Azmah?
Seronok berkursus..
Lepaslah rindu kat blog ya.....

^inas^ said...

h1n1 mmg serius kan.
skrng selalu dibuat solat hajat berjemaah di mana2 utl tolak bala h1n1 ni..

semoga kita dilindungiNya..

Apa jua kebaikan (nikmat kesenangan) yang engkau dapati maka ia adalah dari Allah dan apa jua bencana yang menimpamu maka ia adalah dari (kesalahan) dirimu sendiri dan Kami telah mengutus engkau (wahai Muhammad) kepada seluruh umat manusia sebagai seorang Rasul (yang membawa rahmat) dan cukuplah Allah menjadi saksi (yang membuktikan kebenaran hakikat ini). [An-Nisa: 79]

saje singgah :)

syariza09 said...

ena...
yeh..i'm back

Pn. Aiza
Suka la bila panggil dr. Masa kecik2 dulu memang tringin jd dr. Tp hajat x kesampaian

Inas..
ye la. penyakit ni mmg dh tahap serius. Sama2 la kita berdoa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails