~ CliCk mY HeArT ~

Tuesday, July 21, 2009

Bila mata tak ngantok.....

Biasanya aku slalu bereskan keje2 rumah lewat mlm. Rasanya time tu jer yg aku blh wat keje2 tanpa apa2 gangguan. Sedar tak sedar dah lewat mlm, aku baru jer gosok baju keje,hmmm mata tak ngantok lagi. Cammana nak ngantok kalo aku minum 2 - 3 mug nescafe. Biasalah aku @ pun my hus kalo wat air bukannya sikit2. Mesti wat dlm teko. Kalo dia x dpt abiskan, aku la yg akan minum sampai perabis.

So, aku pun abiskan masa dgn tgk TV (layan crita Gemilang-Erra & Ning blakon). Jam pun dah kul 2 am. Bila time cam ni, aku rasa privacy sangat....Best..


Nengok pulak buku2 resipi. May be dpt idea apa yg aku nk masak for gathering nanti



Bila dah kemas2 rumah, ternampak pulak album2 lama. Mula la satu persatu memori yg singgah dlm kepala aku ni. Dah mcm slide show lak.

Gambar ni masa aku umur 21thn. Aku rasa masa ni aku slim..he..he.. Skrg rasa susah nk dpt bentuk mcm ni lagi

Ha...ni masa aku dok ngan geng2 bujang masa di Kg Kerinchi. Mmg best giler. Smua perangai x senonoh termasuklah aku. Yg bawah pakai ala2 sari tu, bukannya org India tp dorang yg mmg tringin nk jadi camtu. Mentang2 la aku bawa balik kostum pakaian tradisional, dorang pun subuk nak test gak. We all dok sebilik. Bila gelak, mcm nak roboh jer bilik tu.


Ni pulak masa family day di PD. Aku dipaksa jadi Ikan Duyong. Oleh kerana semangat pasukan, aku pun rela jadi ikan duyong w/pun tpaksa berpanas di bwh matahari yg teramat terik. Tp ada jugak kawan yg prihatin ngan aku, bagi sunglasses & payung. Rupanya berbaloi aku wat cam tu, my group dapat NO. 1. Dapat hadiah.


Lastly, sampai satu tahap aku bertunang & berkahwin. Hmmm...masa tu sronok kan...


Tak sempat aku nak abiskan nengok gambar2 lama, my Hus & baby terjaga. Aku pun masuk bilik, buat susu & tido. Next time la aku abiskan

5 comments:

aiza said...

ehhhhh..
betullah..kurus..
bestkan tengok gambar-gambar lama..
terkonang-konang.

roziyana said...

akak..

cam ade sambungan jer cerita kat atas tu...
citer la lagi, lepas kawin sehingga sekarang...hehehehe

(jika tak keberatan)

syariza09 said...

Pn Aiza..
masa tu kurus giler. banyak gak la tulang2 yg tersembol.
skrng ni pula spare tyre yg banyak tersembol hik..hik..


Yana,
dah x de sambungan dah. kalau nak crita smua kena buat buku bibliografi pulak. nanti blh la terbitkan buku mcm INA NAIM. kita bukak n3 lain lah ye.

ibuhaikal a.k.a zarina said...

waaaa....akak slimnyaaa...dolu2 memang kita2 nie slim kannn...

pas kawin je badan menjadik-jadikkan..heeeheee

jangan arap la nak dapat balik bentuk badan cam dolu2 lagi dah skrang nie...kan2...takpe kak azz w/pun badan kita montel@comey nie kan hubby tetap sayang kan2...

syariza09 said...

x leh la cam tu Na. Kita kena berazam utk slimkan sikit bdn kita ni (cewahhh). Org laki ni kan suka pada kecantikan. Dia pun mesti nk tgk istri dia cantik.... :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails