~ CliCk mY HeArT ~

Wednesday, December 29, 2010

Bekalan dari kampung



Alhamdulillah, kenyang sudaaa
Ari ni bekpes ngan nasi kerabu, kenyang sampai ke petang wehhh

Pagi ni mak & bapa dah pun selamat sampai. 
T/hari ni baru bw mak gi sepital tgk abang.
Mak ni kalau datang, mesti akan bawa2 apa benda utk kami.

Cer tengok apa yg mak bawa, padahal bukannya naik keta, naik bas jer tu

ada jer yg mak bawa utk anak cucu

ni buah asam, tapi yg ni yg isinya manis leh mkn mcm tu jer
kalo yg biasa tu, slalunya masam & org buat asam jawa

terkezut I, mak bawa menda ni dlm beg
aku tanya, "mak oh mak, naper la bawa buah limau yg berat nie?"
mak jawab, "drp rosak baik bawa ke sini, leh juga makan2"
emmm....terima jer jawapan tu, betul juga kann

8 comments:

-Sara- said...

biaselah mak kita klo dtg dr kg mmg mcm2 buah tgn kn! best! hehe :P

Yan said...

Itu lah mak bapak kita. Mak akak tu kengkadang boleh bawak buah durian. Tapi yg dibekukan tu lah...

Ogy said...

birunyaa nasik..tu nasik yg sedap tu ke? awat tak belikan ai...hik3

::Mamalyna:: said...

sameler.. ari tue mak mertua ai datang umah, cam bawak peti ais ngan kebun sayur ke rumah, ehhehe..

syariza09 said...

-Sara-

ye la. mesti ada, x pernah dtg ngan tgn kosong

syariza09 said...

Yan

mak sy pun, kalo nk bw durian, dia bw yg dh beku, senang sikit

syariza09 said...

Ogy

aarr...sorry. lupa nk pesan kt en asben. lenkali ekk

syariza09 said...

::Mamalyna::

fuhhh, dasyatnya tu. sib baik x bawa betul2 peti es tuu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails