~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, November 18, 2010

Sana sini ada bau

Bau aper???
Macam2 bau ada.
Bau lembu, taik lembu, darah lembu......smua ada
Ye larr, dah namanya raya korban, harus ler ader yg terkorban

Aku dah x ingat bila last aku balik kg kt perlis utk raya haji.
Rasanya dah terlalu lama aku tak balik sbbnya:
*raya haji cuti 1 hari jer
*  raya haji ni dh ujung2 thn, cuti pun ciput2 jer tinggal, yg ada pun simpan utk ank2 kot dia sakit demam ker minta dijauhkan
* kemeriahannya sama jer..KL pun cenggitu, Perlis pun cenggitu gak.....rasanya kalo nk lbh meriah Pantai Timur ler winner

Kesudahannya aku di beraya di Kg Baru jer 
Kt kawasan rumah mil ada 6ekor lembu tgg masa utk korban.
Sib baik dekat jer tempat korban, turun bawah terus jer jumpa lembu

So.....

Smalam bawa Aiman mengenal lembu
Aku cakap " Aiman...ni namanya lembu. Bunyi mooooooo"
Aiman pun ngomel2 gak. Agaknya dia paham kot.
Abahnya nk jd tukang cebok gak, nk tlg org melapah, ok la tu offer diri sendiri utk wat keje

Jom layan picas

tgg giliran. lembu itam ni lembu plg degil, susah nk tombangkan
Kurus2 jer lembu  ni


ooppss...mata terpaku kt situ plak
korang nampak tak apa yg aku nampak  o_o

cantik background, nampak KLCC & KL Tower

si baju hijau (en asben) nk tolong, tp mcm takut jer ngan lembu2 tu


Dr atas rumah, leh nampak tempat melapah
Baunya lembu2 iteww melekt kt baju ai

abahnya cebok kt bwh, aiman lak cebok ngan awek2 jiran mil
tak kisah lah tu, janji hepi

Smalam mil oder nasi jagung & masakkan ayam masak merah, dalca, rendang
 Makan sampai ke malam
Dah malam baru aku prasan, raya ni x der pula amik gamba kami anak beranak
x pe lah, lagipun che aiman bknnya pakai baju raya pon. Malas nk bg dia pakai baju melayu, cian panas2 dok kt rmh


**tamat sudaa**


*********************************
Alhamdulillah
Dpt ler 1 bungkus daging korban
rejeki

2 comments:

-Sara- said...

eh mcm meriah jugak nampknye tu! :)

syariza09 said...

KL pon meriah gak...ok jer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails