~ CliCk mY HeArT ~

Monday, May 31, 2010

Jogging

Yehh..sib baik dh jumpa ari Isnin.. kalo idak penat ler aku yg dok berjogging dlm rumah ni. Penat jugakkan jogging dlm rumah..kih..kih..ye la tu. Jom siasat diari aku dlm masa cuti ni....

Jumaat
 Siang x gi mana2 pun, Khamis mlm adik aku ada ler tanya
Adk: "Kak..esk akak nak masak makanan berkhasiat apa? Dia ni mmg suka guna ayat ni. Kalo lauk kedai tu, kiranya x berkhasiat ler
Kak: "Makanan bkhasiat? Emmm..kalo bawa akk gi pasar leh la kita mask sedap2. Nak masak pun akk kena ada assistant utk jaga Aiman, nanti dia nk srh dokong jer
Adk: "Ok. esk kita p psr.
Puas juga la aku pikir nk masak apa utk Jumaat may ber siakap stim @ sweet sower. Bila dia bangun matahari dah menegak pun, dia kata malas nk g pasar. Aku masak apa jer yg ada dlm peti ais, x jd nak masak sedap2. My driver malas pulakk nak g pasar. Ikut suka la.Makan jer la apa yg ada tu.
Malamnya aku ke Alamanda utk beli hp yg plg murah hu..hu..dpt ler NOKIAH.  Hp lama dah x leh on..melayang wet aku


Sabtu
Petang aku buat kek coklat yg plg senang nk buat. Sib baik Aiman x kacau, mcm mana nak kacau, aku dh umpan dia besen & senduk, so dia leh la wat kek mcm mama.

kek xpress, x yah pakai butter gantikan ngan minyak masak jer

 kek ni kukus, naik membukit sampai merekah, kalo ltk dlm acuan muffin mesti ok

Ini umpan utk noti boy, buat ler apa pun..janji jgn kaco mama ok

Kek dah siap, aku & adk gi rumah abg d Desa Pinggiran Putra, leh la jumpa ank2 menakan.

Malam pula, aku gi Hospital Putrajaya..hu..hu..masa tu dah kul 1.45am. Aiman susah tido,  susah nak nafas..Asyik nangis jer, asma la tu. My sis la yg suruh bawa gi hosp, sian nengok Aiman. Sib baik kejap jer, dah sedut gas kul 3am baru blk umah, dah tu bknnya trus tido Aiman nk tgk tv la pulak. Pagi esk tu mmg sah2 ler aku bangun lambat..ngantok


Ahad
My mil dtg rumah..yehhhh..dtg bkn ngan tgn kosong tau, mcm2 yg dia bawa...pulut kuning, rendang ayam, ikan bercili, karipap, kuih gandus..huhhh..best2.
Aku wat per..buat nasi ayam yang dibeli di food court... ok la tu...

So, terisi juga cuti aku. Bukan setakat jogging dlm rumah jer, tp aku jogging sampai ke Alamanda & Hospital...ngeh..ngeh

**Mlm ni che abe blk, windunya..**




2 comments:

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

wau penuhnya aktiviti .. siap bleh buat kek express tue

syariza09 said...

tu la, ingatkan boring dok rmh rupanya leh wat banyak keja pulak

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails