~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, April 22, 2010

Pharmacy @ home

Ari ni aku masih d rumah, sib baik Aiman dh tido, leh la aku belek2 fb & blog. Dah 6 ari dia demam, sejak ari Jumaat lg. So, ari pertama demam aku dah EL, ari Isnin abahnya lak yg EL. Ari Selasa masih lagi demam, baru gi klinik sbb stok ubt demam yg masuk kt bontot dh abis. Kalo ikut ati mmg aku malassss sgt nk gi klinik kesihatan., paham2 je la. Tp oleh kerana Aimam demam lama sgt takut lak aku, kalo bawa gi klinik gerenti doc akan cek darah. Penatnya aku tgg dr kul 9am, nk gi awal x leh sbb aiman bangun lambat..mlm tu dia susah tido badan panasssTu pun dh announce kul 1.15 doc akan berehat & akan sambung semula kul 2pm. Bengangnya aku...aku doa harap2 nama Aiman dpanggil sblm kul 1.15pm. Fuhh..doa aku dimakbulkan. Tepat kul 1.15pm, barula urusan d klinik selesai. Sib baik result darah dia ok, x der virus apa2 pun.
ni la ubat yg dpt, dlm peti ais ada berkotak2 lagi stok ubt ni ubt demam, selsema, batuk/kahak wajib aku simpan. first time aku gi klinik doc bg antibiotik, dah tu dlm bentuk serbuk pula tu. balik rumah tambah air bancuh sendiri. Oooo camtu la pula pesen ubt ni

 Ni la ubat peluru aku yg panggil camtu @ parecetamol. Slalunya aku bg masa tgh mlm, ubat kan kita kena bagi ikut masa yg ditetapkan. kalo time tu dah kul 2am,x der maknanya aku bg ubt cair, mesti dia akn muntah smula. alternatifnya terpaksa la aku bagi ubat ni masuk dlm bontot..dia nangis jap jer..bila dh masuk tu, dia tido la smula




pssttt...
smalam aku cuba antar dia ke nursery, slalunya pagi2 dia xtif, x brp demam. tp smalam lain mcm pulak..aku antar jugak dlm kul 10.00am. Tp dlm keta tu leh pula aku terpikir sama asa aku patut antar @ jaga jer dia kt rumah sbb suhu dia dh naik 38 darjah C. Mcm nk demam jer..leh pulak aku nangis2 sbb trasa mcm sorang mak yg kejam pula. Aku nekad antar gak, cuba tenagkan diri & anggap jap lg dia akan baik. Masa antar pun dia dah nangis2..aku makin serba salah. Dah sampai opis, skali lagi aku nangis..rasa bersalah sangattt..Ada pegawai tu namapak aku jer trus suruh aku scan surat dia, tp bila nampak mata aku merah dia pun x brani nk ckp banyak..Aci cleaner toilet pn ada tegur aku "Adik.....lama x nampak.." "Saya cuti, anak demam" "Ya la..budak2 sakit kita banyak susah hati, kalau badan panas sangat takut nanti kena sawan"... Adusssss..X pernah lg aku rasa bersalah camni. Aku x nk nyesal kalo jd apa2 nanti. rasa x sedap ati, aku terus apply cuti utk smalam & ari sblmnya..Kul 12 pm aku dah cabutt, padahal aku sampai opis pun dh kul 10.30am. Aku x kira, aku nk EL. Masa amik, dia tido. Siannya..Maafkan mama sayang..Aku x nyesal EL smlm, biarlah aku jaga Aiman samapai dia sembuh.

2 comments:

Ross... said...

aiman..aiman...sian aiman..asik demam jer..sebak rasanya tingat kat khairin...huhuhu...

syariza09 said...

nak wat camner ross, kita ni susah ati jer bila anak sakit, biar ler kita yg tanggung sakit dorang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails