~ CliCk mY HeArT ~

Monday, March 15, 2010

Cuti Sekolah vs Kenduri Kahwin

Kalo cuti skolah jer, mesti ada kenduri kahwin. Dah macam acara wajib pulak. Smalam aku makan kenduri. Dua tempat pulak tu. fuhh..terlebih konyang la pewottt. Pergi ngan my MIl

Kenduri pertama
Sentul (kawan Mr R & my adik ipar))
12.30 dah terpacak kat tempat kenduri. Best sbb org lum ramai. Boleh mkn sesuka hati.
Tema: merah merun
Tgg pengantin dtg, sbb adk ipr nk tgk kwn dia bersanding.


 Haa..siap ada banting lagi. ..zmn sekarang...time aku dolu2 x der la pulak. Kalo ada, aku nak letak ker?? hmmm..x sanggup kot
 budak2 kecik ni la pulak main kompang, dlm hati aku blh ker budak2 ni berkompang, pandai ker, bunyi kuat ke bila tapak2 tgn kecik jer menepuk. Ahaaa..terkezut, bila budak2 ni mmg terror. Tabik la. Pengantin pompuan ni asyik senyum2 jer bila nak ke pelamin. Seronok la tu. Saper yg x seronok kawin? ye tak?



Kenduri Kedua
Resort Sg. Congkak
2.30pm
rumah sedara my MIL

Aku sampai lewat sikit sbb dah g kenduri Sentul. Jauh jugak nak gi kenduri ni. ngantokkss.
First time aku g kenduri di kawasan berkelah. Tuan punya kenduri ni rumahnya di area tu juga. Tapi disebabkan rumahnnya x der kawasan yg luas utk wat kenduri, dia gunakan resort miliknya di Sg Congkak.Hmm...agak luas jugak tempat tu. Makan sambil menikmati keindahan alam. Cewahhh. Lupa pulak nak snap kawasan kenduri tu.
Acara wajib utk budak2 pulak...mandi manda. Ye lah dah kenduri ni kawasan sg, terjun la.

Nak sampai ke khemah kenduri, weols kena lalu jambatan ni. Wahhh..bestnya.
Aiman pula pantang jumpa air. Becok jer mulut "nak...nak...air..air"
Nak mandi la tu. Sib baik ada baju lbh. Abahnya kena la melayannn..Basah baju abah..he..he

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails