~ CliCk mY HeArT ~

Monday, September 7, 2009

Meriahnya di waktu malam



Sekejap je kita dah 17 ari berpuasa. Tak lama lagi dah nak raya. Persiapan...mmmm..aku lum wat apa2 persiapan lagi. Baju, kasut, hand bag, tudung, present utk org2 d kg, mertua, smuanya lum beli lagi mcm banyak jer nak kena beli, kopak ler . May be dlm minggu ni jugak la aku nk kena memborong smua tu. Smalam aku gi berbuka di rumah mertua, kuih raya yg aku order dgn kwn MIL dahpun sampai. Apa lagi, aku yg x sanggup nk tgg sampai hari raya, membuka balang & meng..ngap satu persatu. Puas rasanya. Biasanya bila time raya aku x der mood nk mkn kuih rayapun. Lbh baik aku mkn sblm raya, baru la rasa kenikmatan kuih tu.

Mlm tadi adik iparku belikan bunga api Kucing utk Aiman, ala bunga api yg x banyak asap tu. Aiman ni bknnya pandai main lagi, bila tgk bunga api tu terlopong je mulut. Agaknya pelik kot. Apa la benda ni..


Lastly, bukannya Aiman yg main tp abahnya dgn rela hati menggantikan tempat Aiman. Suka ler tu....
Rumah aku pun skrg ni dah berseri dgn kehadiran lampu kelip mcm jakun jer kan..ye lah msa dok di Ampang & Kajang, aku x pernah pasangpun peninggalan org lama yg duduk rumah aku sblm ni. Dia dah pindah tempat lain, pastu tinggalkan pula lampu ni. Apa lagi, benda elok lagi baik aku pasang jer, x yah membazir beli lampu yg lain..Save.
Tahun ni adlh tahun pertama aku berpuasa di Putrajaya. Meriah juga kat sini. maklumlah kat sini majoriti Melayu, bila dah musim raya ni, terasa la jugak meriahnya. Kelip sana sini, dam dum mercun, dpt dengar org surau solat terawih. best jer..





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails