~ CliCk mY HeArT ~

Friday, April 5, 2013

~ Kek besday di malam hari ~

Assalammualaikum
Hari-hari saya buka blog dan baca blog kawan2
Sejak akhir2 ni tangan rasa lemah jer nak menaip walaupun bahan untuk entri tu banyak
Ntah ler...malassss sgt nk buat entri
tapi hari ni saya buang prasaan malas tu
Blog tempat saya berkongsi segala2nya....
oppsss bukan smuanya yer, citer2 yg bertapis jer 
Tak mungkin sy akan lupa blog mcm tu jer, bila tgk entri sy yg sama berhari-hari, saya sendiri pon leh naik nyampah....uwekkk muntah jap, tp bukan sbb berisi yer

Kadang-kadang saya akan baca entri yang dulu2, masa aiman kecik2 dulu la, kisah saya ngan kawan2 la, smua entri tu membawa saya ke masa lalu...
errmmm sronoknya, ini la kelebihan berblog, sy dpt mengimbau kembali kenangan lalu

Hari ini juga saya lebih suka menggantikan diri daripada "aku" kepada "saya"...hehehe rasa mcm perempuan melayu terakhir ..errmm mungkin bila umo dh meningkat ni feeling pon dah lain2
Ntah apa la yg saya merepek hari ni...

Jom ikuti kisah saya mlm tadi
Besday en asben dh lamaaaaaa sgt berlalu iaitu pada 22 Mac yg  lalu. Isterinya rasa bersalah sangat sbb tak dapat buat sebiji kek pon. Padahal dulu untuk anak2 buah saya rajin sangat buat itu ini. Aiman pon yang memang selalu keluar ayat2 yang tak dijangka tu, ada gak buat ayat mcm ni pada saya
 "Mama, esok mama cuti la, kita buat kek kat abah. Sian abah tu tak der kek"
ermm  perasaan saya masa tu: terkezutt dan sentap. amboi anak, igt mama ni senang2 jer nak amik cuti semata2 nak buat kek. tapi dek kerana kesedaran itu juga lah sy buatkan juga mlm td.
Pakat tunggula sampai kul 11 mlm, baru kek siap

Maka mlm tadi terciptalah kek yang saya belum pernah buat, first time lah ni.
Carrot cake
Walaupun mlm tadi abah bising2 pasal hal lain, mama cuba jadi cool sbb tak nak efek pada kek.
Yer lah orang kata kalo nak masak, biarlah penuh kasih sayang errrmmm
Alhamdulillah, first trial ni ok gak ler
Leh perbaiki lg apa2 yg patut tu
Saja dekor2 sikit kasi cantik, w/pun tak secantik mereka yg pakar2 tu, tp puas hati bila anak puji "mama ni hebatla" kah kah kah..mmg rasa nak tergelak

Abah bagi can tunjuk tangan jer, sbb dia tengah cekci, mata pon dh ngantuk masa tu
Macam biasa Aiman pon sibuk gak nak potong w/pun dia tahu tu bknnya kek besday dia
 Bawa separuh ke opisku dan separuh lagi ke opis abah.. Nanti ai share resipi yerr..tak pon uols gugel jer..mcm2 versi ada


6 comments:

Cho Zila said...

wau hebatnyer.. 1st time tapi nampak menjadi... rasa mesti sedapkan..

Unknown said...

Rajinnya Sya membaking kek... jeles betul ngan org yg pandai wat kek ni...

teringin nak cuba, tapi tu la... kerajinan tu belum sampai2... hehe

LYAfrina said...

sure terharu hubby... dpt kek hasil air tangan istri.

syariza09 said...

Cho Zila
resipi yg gugel ritu kira ok gak ler


~~*Lady Salwa*~~
try & error jer tu :)

LYAfrina
harap2 mcm tu la

-Sara- said...

terer ah tu jd carrot kek..ehehehe..happy belated bufday to cik suami awk :)

Zana Adieyza said...

wahhhhh, terliur dah ni.. mesti sedapppp tu kak...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails