~ CliCk mY HeArT ~

Monday, February 20, 2012

Semoga "mereka" panjang umur....ngeeeeee

Cuti2 yg panjang ari tu, aku isi cuti tu ngan xtiviti yg berfaedah.
Contohnya memanaskan tubuh. 
eh eh eh ..bukan panaskan tubuh atas katil...
coi coi coi la uols ni
ni laaaaa
panaskan tubuh2 bergayut lemak ni ngan cara tanam pokok yg dpt beri manfaat pada aku.
Tapi kannn, mcm mana leh panaskan tubuh pula, padahal yg aku tanam tu bukannya kena cangkul tanah pon..
Ni haa nk citer:


Angkat 2-3 pasu (2 pasu plastik,  1 pasu seramik- yg mmg berat giler)
Angkat pula 2-3 beg plastik tanah
Pastu jerit2 mcm tarzan kat anak yg sorang tu, coz masa aku rancak buat keje, dia pon rancak kuis2 tanah lam pasu....huhuhuhu


kiranya kluar peluh gak ler kannnnn


POKOK PANDAN
pokok ni kiranya dh 2minggu ngan aku.
nampak gayanya mcm nk idop lama jer
Kat rumah ruang x der, aku letak belakang dapur & sebelah mesin basuh




yg ni pula mcm nk mati kering
yor la cer tgk daun2 yg dh garing tu...hehehe
camner x garing, pokok ni aku jemur kt kawasan sidai baju...mmg kena over sang mentari la
tgk la nanti kalo aku ingat, blk nanti aku ubah letak ngan kawan2 dia yg lain
kalo ingat laaaaa

pokok2 ni smua aku amik kat opis....mmg best tgk pokok pandan banyak2 kt opis ni..harusla aku amik kannnnn

pokok pandan ni mmg sgt2 berguna, sbbnya kalo setakat nk pakai daun ni sikit2 lam masakan, mmg aku takkan beli kat pasar.
Tapi pasni kalo msk nasi lemak of coz la nasi aku bau wangi kannn..



pokok oh pokok.....semoga uols panjang umur yerr *_*



8 comments:

-Sara- said...

bestnya cucuk2 tanam..hehe..harapnya pnjg umur la ye

SiTi said...

lepas ni tiap2 mggu leh buat nasi lemak...hehehhe....kak hati2 tau dlm angkat mengangkat...nnti sakit balik pinggang tu....

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

ni kalo angkat 2-3 pasu je.. kuar peluh sikit kat celah ketiak pon.. kira exercise gak nie.. hehehe

mamyharraz said...

aminnnnn...moga panjang hayat mereka tu sumer :)

samalah kita..hujung minggu diguna utk kemas apa yg patut sambil jadi tarzan..mana tak..kita kemas sini ank sepahkan sana *stres* hehe apapun seronok sgt dpt tgk rmh tersusun elok :)

intan morsalin said...

smoga panjang umurnya...hhiihih

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

wah kelas ko jahhh...siap bercucuk tanam lagi....

che mid said...

petua CM, jgn ambil daun tu kalu belum betul2 hidup.. merajuk langsung tak besar2 pokok tu nanti..jadi sabo banyak2 k..

Mama Gee said...

rs nk tanam jugak..ada gak pekdahnyaa...

buat halau lipass pun bagossss

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails