~ CliCk mY HeArT ~

Tuesday, October 4, 2011

Masuk kem

minta ampun la...ada lagi saki baki citer raya, apa leh buat, blasah jer lahh.


Ari tu kami adk bradik, famili abg & famili aku, jln2 raya ke rumah maksu & paksu kami. Derang ni muda lagi, Maksu ni muda drp abg aku & paksu pula muda drp aku. Derang ni kiranya adk tiri mak. Tapi bila dh kira pangkat, kena la hormat derang. Tu pun mak yg suruh kami gi ziarah, ye lah kalo  x der raya ker,  kenduri ke, party besday ke, idak la kami berjalan2 ke sana, masing2 sibuk..hehehe


Ekceli kami x panggil maksu, tp kami panggil lbh kpd ala2 loghat Kelate.."Che Nie" & "Poksu Zee" . Rumah pertama kami gi rumah che nie, dia tinggal di Kem Tentera Sg. Besi, sominya ashkar. Rasanya kawalan masuk ke kem di makin ketat. Kalo tak salah kami kena tempuh dua tempat bilik kawalan, Pertama tinggalkan I/C & kedua kena amik cop surat pula. Yer la...kena la jaga keselamatan org2 kt dlm sana.


sila tinggalkan IC

mcm nak try bawa jer......silap ari bulan aku  terrempuh pagar pula

Tak sangka pula rupanya Universiti Pertahanan ada lam kem ni...oooooo


Dah sampai rumah, lupa pula nk amik pic. Balik tu kami dibekalkan sebungkus tapai...bestttt sangat. Tapi ni che nie buat sendiri, siap buat bisnes lagi....kelassss

Makan sejuk2 terangkat beb.

Slps tu, kami ke Cyeberjaya ke rumah poksu zee. Gamba tak juga snap...huhuhu..ni smua gara2 tgk umah dia yg cantik..rugi sgt2.


Kekadang tu bukannya tak nak ziarah, tapi hari dan masa tu kadang2 kurang sesuai

6 comments:

Qhaifa Nur said...

dah banyak kali saya masuk sini sebab adik ipar belajar d sini..

-Sara- said...

mmg ketat btol..siap kne ambik surat bercop bagai ek..

ermm tah nape sara tak suka ngan tapai..ckplah sedap cmne pon mmg tak tergoda pon..haha

~izan~ said...

bagusnya kalau la izan yg dok dlm tu,rasa selamat kemain.

bestnyer tapai pulut tu kak.kecur air liur huhu

Lee-Yan-Naa said...

Cite raya saya pon tak abes lagi kak Az..waaaa,stress...ekekeke,saya pon penggemar tegar tapai jugak..rindu dekat tapai arwah nenek buat

sW33tdARLiNG said...

pernah masuk sana, tp atas urusan kerja

hyazz said...

lorrr..kalau u datang kem tmpat aii ni tempuh 2 jer pos kawalan...tapi pas memang kena mbik la...nama kan kem...hahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails