~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, June 2, 2011

~ Ribena Original ~

Ari ni mcm biasa, continue keje2 smlm. Tp idok ler trus menerus ngadap tu jer, blog pon haku ngadap gak.

Malam bila tah, bila peti es dh penuh mula aku wat operasi mengemas mana yg patut simpan& mana yg patut bg pd en Tong. Sib baik mengemas, ada gak terjumpa ni 

  

Bunga roselle.


 Dah kecut pun. Sikit jer, tp cukup la utk kami merasa. Dah lama sedara bg, tp asyik lupa jer nk rebus.
Sebelum rebus kena buang biji dia dulu yer.

Dah siap rebus, aku tapis & tak sabar2 nak minum .
W/pun  masa tu dah kul 12mlm, aku tetap buat air roselle ataupon aku panggil air ribena. 
Minum sejuk2 baru sodap (kul12pm dok minum air ais lg, lama2 moncit pewot ni)

sedapppp sangat
panas2 minum air ribena original ni...rasa sejuk jer lalu kat tekak 


sajer jer nk bagi uols terliur



13 comments:

mamyharraz said...

rasa mcm air ribena juga kah?
kaler menarik je kann..

sW33tdARLiNG said...

pernah minum dulu masa kecik2...

AzMask said...

masa kecik2 dulu, mak kami rebus buah ribena ni kasi anak2 minum jusnya.

Fieza79 said...

teringat masa zaman budak2 dulu...buah ni buat main masak2 je...sekarang baru tahu ada kegunaan dn khasiat nyaa...

~izan~ said...

izan suka halwa dia..sedap =D

syariza09 said...

aar mmg samer pon, asli lg

syariza09 said...

sW33tdARLiNG

masa besar2 ni x minum ka

syariza09 said...

AzMask

mak saya pong sama

syariza09 said...

Fieza79

dulu2 kan banyak tanam kan rumah, leh main2 jer

Yan said...

Kalau balik kg akak suka beli tuk buat air kat umah..licing..

~Siti Hajar~ said...

ayoyoyo minum air ais tgh2 malam, muncit pewut oi..hehe

Dulu bunga rozel ni buat main pondok2 je..hehe

hyazz said...

huwaaaaa...dengki dengki... minom tengah malam lak tu...huhuhu

~~*Lady Salwa*~~ said...

Saja ja kan... hehe

Memang kalau ikutkan air rozel ni lagi berkhasiat kan sebab banyak vitamin c...

perah gak minum, tapi bukan yg pure la... bancuh guna kordial dia je...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails