~ CliCk mY HeArT ~

Wednesday, March 3, 2010

Pagi2 dah bising



Tu la pasal. Ada kereta x pernah nak amik tau. Bila dah wat hal, mula la gelabah. Pagi ni kira terlambat sikit aku kluar rmh drp biasa, tp kira x lewat utk punch card ler. Mlm td penat sgt, bila jam bunyi pun aku boleh plak bangun & tido sebelah Aiman...hik..hik..mcm budak2. Sedar2 jer dah kul 6.50am , trus gi mandi . Tetiba jer pintu terbuka mmg aku regangkan sikit pintu blk air sbb dh nampak dia sedar gitu2 & Aiman pn nk join mandi skali. Hmmm...kalo dah mandi ngan si kecik ni mesti amik masa. ok lah, hal2 rumah dh selesai. Dah sampai opis lak, lps jer aku matikan enjin kereta tetiba jer  bunyi bising, pon..pon...pon...Alamak camner ni. Gelabah, panik, sib baik x menitik peluh lagi. Slalunya kalo bunyi camni,mcm ada benda yg x tutup lagi, lampu dh tutup, ekon dah, smua dah. Ada juga sorang brader yg tlg aku. maklumla...aku kan pompuan. Dia suruh aku tunjukkan butang kecik 4 emergency...haaaahhh ..aku wat gaya sengal. x tau pula saya kt mana butang tu. Dah aku tgk dia pn cam x tau nk wat, cpt2 aku call Mr. Camner ni??? Alaa..tekan jer butang2 kt kunci tu. Ohhhhh...camtu rupanya. Trus keta aku diam tanpa sebarang jeritan. W/pun brader tu x membantu apa2, aku masih ucapkan TQ. Kita kan 1 Malaysia. Budi bahasa budaya kita. Haa..ha..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails