~ CliCk mY HeArT ~

Monday, March 8, 2010

Bila rajin, jom ke dapur

Tunggu punya tunggu, Aiman x tido2 lagi. Lambat mula la projek aku. Projek??? Jgn pikir lain haaa...Kalo hujung2 minggu camni mmg dia lmbt tido, ok la leh kasi chance. Esoknya x yah gi nursery, cuti. Malam tu sajer2 nak habiskan saki baki muffin yg dah pun buat separuh. Tinggal tepung separuh jer lagi. Habiskan je la. Aiman suka makan ni. Aku buat Muffin Strawberry. Senang jer, campak2 dlm mixer jer. Disebabkan Aiman lum tido, Mr ditugaskan menjaga Aiman supaya dia x kaco aku kt dapur. Kalo dak aksyik suruh dukung jer, nak tgk apa benda yg kita buat.

Senang jer kan, cuma perlu masukkan air, telur & minyak jagung

Campakkan smuanya dlm mixer & pukul hingga kembang


masukkan dalam cup muffin ( yg tinggal kat rumah cuma yg ni jer, cup yg lawa2 dah abis. belasah jer)


dalam proses mengembang



Oven yang banyak berjasa


siap utk dmakan...
(x tinggi plak muffin terkurang target, sblm ni aku terlebih masuk adunan, bila kembang jer kek dah bercium la pulak)



nyum..nyum

3 comments:

MRS. K said...

wahh.. rajin kakak kite ni.. i nak buat tapi cam ne? mixer pon tak de... malas la nak ayak ngan tangan...hehehe...

syariza09 said...

kalo buat kek yg senang camni x yah ayak ler. Kaco2 jer. kalo rasa dah letih tgn nak kaco, cuba minta tlg ngan hadif, mesti dia ngan rela hati tlg mama dia..he..he..

fantaghirolynn said...

kok yea pung... cabut la dulu tanda harga tu.... tau la beli kat yummy... wakakakka

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails